piątek, 30 listopada 2018

Moje kalendarium


 Obraz może zawierać: ocean, woda i na zewnątrz

Moje kalendarium nawiązujące do informacji Tobiasza na temat znaczenia roku 1999.

Co zdarzyło się w roku 1999 i następnych w moim życiu?
Jakiego rodzaju działania podjęłam?

1999
luty

Wygłaszam wykład O twórczym działaniu energii myśli w Bielańskim Ośrodku Kultury.

kwiecień

Poznaję Szypowa, który przyjeżdża do Polski. Szypow, który studiował Agni Jogę, powiedział mi, że jest przekonany, iż ten jego przyjazd do Polski nie był przypadkiem, i że był on pod „pokrowom Hierarchii”, czyli jak rozumiem pod opieką i za wolą Hierarchii Światła.

lipiec

Tutaj my się poznajemy w ośrodku psychocybernetyki w Bielsku-Białej (Agni Joga i wiersze Tagora, pamiętasz?)

październik

Publikuję artykuł o Szypowie  Zza równań zobaczył Boga.

-----------------------------------------------------------------------------------
2000

maj

Nawiązuję kontakt ze Stowarzyszeniem Edukacja dla Przyszłości, prowadzącym działalność edukacyjną w oparciu o psychosyntezę. Psychosynteza to system w psychologii oparty na Agni Jodze, pojmowanej jako Joga Serca („Ćwiczenie świadomości - to Joga SercaSerce, 598).  Zostaję członkiem Stowarzyszenia Edukacja dla Przyszłości.

listopad

Wygłaszam wykład na uniwersytecie Ludowym w Niewiadowie O potrzebie wychowania serca.
___________________________________________________________________________



2001

styczeń

Rozpoczynam dwuletni kurs psychosyntezy, na którym w dyskusjach i ćwiczeniach dzielę się wiedzą o Jodze Serca i sercu jako ośrodku świadomości.

luty

1) Ukazuje się w „Czwartym Wymiarze” pierwszy mój artykuł z cyklu Odzyskane serce.
W cyklu tym opieram się na Agni Jodze jako Jodze Serca, a także na rosyjskich badaniach o inteligencji serca i działaniu myśli, jak też na odkryciach Szypowa w zakresie działania świadomości. Cytuję w tym artykule coś, co jest mottem Agni Jogi, a co zostało także zacytowane przez papieża Jana Pawła II w Liście do artystów z roku 1999 (!). Jest to cytat z Dostojewskiego: „Piękno zbawi świat”.

2) Występuję w ogólnopolskim radiu (Program III) w rozmowie o świadomości serca.

marzec

1) Ukazuje się w „Czwartym Wymiarze” drugi z cyklu moich artykułów Odzyskane serce.

2) Poznaję Anglika Davida Keitha, konsultanta UNESCO do spraw edukacji, który przyjeżdża na zaproszenie Stowarzyszenia, żeby poprowadzić  warsztaty Wychowanie do pokoju w szkole, w rodzinie i świecie. David przysyła mi z Anglii czasopismo, w którym znajduję artykuły o HeartMath Institute w USA, prowadzącym badania nad inteligencją serca. Nawiązuję kontakt z tym Instytutem i sprowadzam stamtąd książki. Na ich podstawie przygotowuję wykład Rola inteligencji serca w kształtowaniu kultury XXI wieku oraz moją stronę internetową Etyka serca w życiu codziennym.

grudzień

Wykład w Bielańskim Ośrodku Kultury O inteligencji emocjonalnej, czyli o wychowaniu serca.
___________________________________________________________________________

2002

styczeń

Udział w konferencji Chrześcijaństwo i nauka, zorganizowanej przez Wydział Fizyki Uniwersytetu im. Łomonosowa w Moskwie i Cerkiew Rosyjską. Podczas tego pobytu spotykam się z Szypowem i Akimowem i nagrywam z nimi wywiady. (Wywiad z Szypowem Fala jest polem publikuję w Czwartym Wymiarze w roku 2004). Kupuję też książkę Lekcje karmy w epoce ostatniej bitwy – przesłania Hierarchii Światła (dla mnie bardzo ważna książka).

wrzesień

Rozpoczynam cykl wykładów (wrzesień, październik, listopad) w Bielańskim Ośrodku Kultury Rola inteligencji serca w kształtowaniu kultury XXI wieku. Po zakończeniu cyklu na prośbę słuchaczy decyduję się poprowadzić zajęcia pod nazwą Etyka serca w życiu codziennym, które prowadzę raz w miesiącu przez cały rok szkolny do czerwca 2003 r.
Po jednym z wykładów otrzymuję emaila od znajomej, która przesłała mi wizerunek Jezusa namalowany przez malarkę Glendę Green, a przy tym wizerunku był link na stronę tej malarki. Tam znalazłam rozdziały jej książki Love Without End. Jesus Speaks… Wśród tych rozdziałów jest rozdział zatytułowany The Heart Is Your Higher Intelligence. Znajduję w nim odpowiedzi na wszystkie pytania, jakie zadawali mi ludzie i jakie mnie samą nurtowały – odpowiedzi dotyczące duchowego wymiaru serca.

*

            Z perspektywy tego, co mówi Tobiasz o opuszczeniu nas przez opiekunów i przewodników, byśmy samodzielni mogli nawiązać kontakt z naszym wyższym Ja, mam wrażenie, że ten czerwiec 2003 był końcem tej współpracy. Potem już następował tylko schyłek. I teraz mam pytanie, na które nie potrafię odpowiedzieć: czy to, co zrobiłam w tamtym okresie – wokół tego roku 1999 – było wszystkim, co miałam do zrobienia jako swoje zadanie na to wcielenie? Ja miałam wrażenie, że to dopiero początek, że wszystko jest przede mną, że właśnie się dopiero rozpędzam. Tymczasem potem przyszła choroba męża, a teraz ja tkwię w tej swojej iluzji bólu, z której nie potrafię się wyswobodzić. Czy zatem ten ból należy do bólów porodowych, z których wyjdę odnowiona, czy też oznacza on, że nie umiem sobie poradzić i moje zadanie nawiązania kontaktu z moim wyższym Ja skazane jest na niepowodzenie? Szkoda, bo tyle pięknych rzeczy można by było zrobić z sercem w roli głównej! Szkoda też tego potencjału, jaki zgromadziłam. Z tego mojego kalendarium wynika, że zadanie moje oscyluje wokół tematu serca – tak od strony duchowej, jak i naukowej (Agni Joga, Szypow, serce, edukacja – składają się na jedno). Czas leci nieubłaganie, a ja tkwię w ślepej uliczce iluzji. Jezus powiedział do Glendy Green, że zadaniem jakie sobie postawił i jego darem dla ludzkości jest przyjść i przywrócić sercu właściwe mu miejsce. Myślałam, że będziemy to robić razem, że ja pomogę Jemu, a  On pomoże mnie. No cóż, może najpierw trzeba jednak zająć się sobą i spróbować wejść na ten nowy poziom, żeby nie mówić o sercu z perspektywy ego-umysłu? Może serce też tego chce i dlatego nie daje mi do siebie dostępu dopóki nie stanę się Miłością, którą jestem?
            A jak Ty to widzisz?

autor Marta Figura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz