niedziela, 16 maja 2021

Co jest ważne?

Może być zdjęciem przedstawiającym przyroda i jezioro

 Najczęściej otaczający cię ludzie lub świat są czymś, co cię rozprasza, przekonaniem, że może to czy tamto byłoby możliwe, a być może to coś nie jest to dla ciebie. Ale jeśli potrafisz wrócić do siebie, to wtedy łączysz się ze swoją osobistą historią, tą głęboką historią, która jest obecna w twej istocie w całej jej oryginalności.

W tym sensie dobrze jest od czasu do czasu ponownie się naładować, nie tylko patrzeć przez filtr tego świata, ale odważyć się być szczerym ze sobą, w poczuciu, że w twoim życiu naprawdę są przyjemne chwile, gdy możesz się zrelaksować, a nawet zainteresować się śmiałymi ideami, a w końcu robić różne rzeczy w zgodzie ze sobą. Wtedy wiesz: „właśnie taki jestem w rzeczywistości, to są moje ambicje, to moja intencja, właśnie to chcę osiągnąć w swoim życiu”. Ponieważ, uważaj, w tym życiu, w twoim życiu, wiele jest możliwe. To nie „po prostu jakieś życie”. Ponieważ to twoje życie jest w rzeczywistości ważne i możesz zajmować się fascynującymi oraz istotnymi kwestiami.

Ale w pewnych chwilach musisz nauczyć się dokonywać tego wyboru. Chodzi nie tyle o to „Czego inni chcą ode mnie?”, ile o to „Co jest we mnie zakotwiczone, a może nawet ukryte? Co odkrywam w sobie, co jest moją jakością w życiu? W czym jestem dobry, co lubię robić? Co jest ważne?” Dobrze jest do czasu do czasu właśnie o takich sprawach sobie przypominać: „Czego się nauczyłem? Dlaczego wybrałem tę drogę? Co było dla mnie ważne?” 


(Geert Crevits, www.morya.org, Morya Course 40, niepublikowana książka, dyktowana w 2010 r.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz