wtorek, 31 sierpnia 2021

„Kto to jest ciemność?

 

 ,,Na Wschodzie opowiadamy sobie historię o tym, jak ciemność pojawiła się przed obliczem Boga ze łzami w oczach i skarżyła się na światło: „Nie zrobiłam światłu niczego złego. Nawet nigdy go nie spotkałam, ono wcześniej czy później dociera do mnie, a ja muszę uciekać. Jestem już tym naprawdę zmęczona i chcę, żebyś coś z tym zrobił. Dlaczego nieustannie mnie ściga”? Bóg wezwał Światło i zapytał, dlaczego ciągle ściga ciemność. Co złego ciemność mu zrobiła? A światło mu odpowiedziało. „Kto to jest ciemność? Nigdy jej nie spotkałem. Proszę przedstaw mi ją”. Bóg rozejrzał się dookoła, żeby odnaleźć ciemność, ale jej tam nie było. Od tamtego czasu usiłuje zorganizować jakieś spotkanie, jakąś rozmowę, jakieś negocjację. Jednak, mimo iż wszystkie religie twierdzą, że Bóg jest wszechmogący, w tym przypadku nie udało mu się. Nie był w stanie przedstawić światłu ciemności, bo w danej chwili może istnieć tylko jedno z nich. Powód jest bardzo prosty: ciemność nie istnieje, jest ona jedynie brakiem światła. Jeśli światło jest obecne, nie może być jednocześnie nieobecne. To kwestia która pozostanie nierozwiązana. Ta opowieść ma naprawdę wielkie znaczenie; mówi wiele na temat ciebie i błogość. Ego jest niczym innym jak tylko brakiem poczucia błogości. Im bardziej egoistyczny jest człowiek, tym więcej jest w nim lęku, cierpienia, biedy, ciemności. Jego życie jest piekłem. Nie ma innego piekła niż życie w ego. Nie ma innego nieba niż życie poza ego”.
- Adamus Saint-Germain ,,Wszystko jest dobrze w całym stworzeniu 2”

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz